Mignone Manó süt

Mignone Manó süt

Gesztenyés Bejgli

Kipróbáltuk ezt is

2018. december 24. - Mignone Manó

20181224_135124.jpgA bejgli készítés nálunk amolyan koprodukció eredménye. Nagyi gyúrja be a tésztát, Anyu csinálja a tölteléket. Én pedig próbálok bízni benne, hogy nem jön ki rajtam ezerféle kiütés a diótól. Sajnos átok ül rajtam, és annak ellenére, hogy imádom, allergiás vagyok rá.

Ettől függetlenül nem mondtam le róla, és ebben talán mazochista hajlamaim is döntő tényezőt játszanak. Viszont idén nagyon meglepett, hogy Anyám feldobta a gesztenyés bejgli gondolatát. Egy barátnőjétől merítette hozzá az ihletet, és talált is hozzá egy jó receptet a neten. Kíváncsian vártam tehát az eredményt. 

1_3.jpgMi a linket található receptnek a háromszorosát vettük, mivel tekercset készítettünk. Igazából az egyetlen macerásabb része a folyamatnak a háztartási keksz összetördelése. De ezt is megúszhattuk volna, ha már alapból is daráltkekszet veszünk, illetve tejszín helyett maradtunk a tejnél. 

A rum, illetve a fahéj a végeredmény tekintetében azért is fontos, mert sokkal karakteresebbé varázsolja a gesztenyét, ami amúgy önmagában eléggé snassz.


2_4.jpg

 

A tészta kinyújtása után megtöltjük szépen a bejgliket, felcsavarjuk őket, majd pedig tojással megkenve a tetejüket, berakjuk sülni őket. Alapvetően ezt a receptet még egy tíz éves gyerek is nehezen tudja elrontani. Nem véletlenül ilyen népszerű a mai napig. 

3_2.jpg

Valószínűleg utaltam rá, de a gesztenyének van egy alap gesztenye íze. Na ugye, ezt most jól megmondtam... Ebből csak azt akarom kihozni, hogy ízre dettó ugyanaz a végeredmény, mint a gesztenyepürénél. Könnyed, lágy. Nem hasonlítható a diós és mákos társaihoz, mert azok jóval laktatóbbak és zamatosabbak. Valahogyan így néz ki nálam az értékelése:

Mákos < Gesztenyés < Diós 

A mákosnál egy fokkal kellemesebb, mivel a mák tipikusan szerintem egy megosztó, és hangulatfüggően jóleső süteménykiegészítő. Ezzel szemben a gesztenyével nem hiszem, hogy nagyot kockáztatna az ember. Viszont számomra marad a diós a favorit. Ettől függetlenül most megyek, és felfalok egy tál gesztenyés bejglit.

20181224_135200.jpg

 

20181224_135224.jpg

20181224_135257.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mignone-mano-sut.blog.hu/api/trackback/id/tr8414512798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása