Mignone Manó süt

Mignone Manó süt

Croissant Házilag

Megcsináltam életem első croissanját

2019. március 28. - Mignone Manó

20190327_090524.jpgEl sem hiszem, hogy elérkezett ez a pillanat az életembe. Végre lehetőségem adódott elkészíteni életem első croissantját. Még akkor is, ha a "croissantját" szó elég hülyén néz ki leírva. És nem véletlenül esett erre a péksüteményre a választásom. Egyik este sétáltam fel a metrófeljárón, és megcsapott egy kellemes kakaós illat. "Hmm" gondoltam magamban, ez biztosan croissant, megyek és veszek egyet-kettőt. Aztán rájöttem, hogy egyetemista vagyok, és ezért nincs semmire sem pénzem. Úgyhogy úgy döntöttem, hogy a bolti croissant elmehet a francba, és csinálok low-budget házi croissant. A vicc az, hogy még így is olcsóbban kijön, mint amit a közértben kaphattam volna ár/mennyiség arányban. Meg is vettem az alapanyagokat hozzá, melyek listáját itt találtam. Ez a recept kínálta az ihletet a sütemény elkészítéséhez.

A hozzávalók a következők (1 cup, azaz csésze = kb. 237 ml):

  • 1 1/2 csésze tej
  • 1/4 csésze barnacukor 
  • 3 1/4 tk élesztő
  • 3-4 csésze liszt, vagy annyi, amennyitől normálisan összeáll a tészta
  • 1 ek só
  • 1 1/2 csésze vaj/margarin
  • 1 tojás a megkenéséhez sütés előtt


1_15.jpg

Kezdetben beleszórtam a lisztet és a sót egy óriási nagy tálba. Eközben a másik kezemmel belekanalaztam a szükséges cukormennyiséget egy bögrébe, és felöntöttem a meleg tejjel. Összekevertem a folyadékot, és hozzáadtam az instantélesztőt. Miután random felfutott az élesztő, összeöntöttem a liszttel és jól összekevertem az egészet. Hozzátenném, hogy az élesztős zacskón azt írták, hogy nem nagyon kell felfuttatni, de én szeretek veszélyesen élni, úgyhogy 2 órán át pihentettem egy kályhán. Nem tudom, hogy ezzel vétkeztem-e, na mindegy. A lényeg, hogy két óra után rápillantottam, és egy gyönyörű nagyra duzzadt tészta nézett rám metaforikus szemeivel.

2_14.jpg

20190326_204211.jpgEkkor húsz percen át gyúrtam a tésztát, olyan lágyra, hogy a végére már táncot járt a kezeim között. Még fél óra pihentetés után a következő technikával "hajtogattam".

Kinyújtottam, nem túl vékonyra, nehogy szétszakadjon, mert onnantól kezdődik el minden rémálma az embernek. Minimum egy ujjnyi vastagra. Egy kocka margarinnak a negyedét rátettem és ráhajtogattam a tésztát a képen látható módon. Ezután kinyújtottam. Ismét rátettem a margarin negyedét, majd ismét hajtogattam, ismét kinyújtottam. Ezt még kétszer megismételtem, majd pedig az így kapott massza mehetett a hűtőbe egy éjszakára.

3_10.jpg

Reggel ezt a hajtogatásos metódust most már margarin nélkül ismételgettem meg. Még kétszer hajtogattam rajta, majd pedig még egy órára visszatettem a hűtőbe. Ezután még egyszer hajtogattam rajta, és mehetett a sütőbe. Tetejére tojás kentem, és vártam, hogy 200 fokon aranybarnára süljön.

20190327_035926.jpg

Mikor elkészült, hagytam, hogy teljesen kihűljön, majd pedig meghintettem porcukorral a tetejét. Szóval így készült el a házi croissantom. 


20190327_090322.jpg


20190327_090444.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mignone-mano-sut.blog.hu/api/trackback/id/tr2414719307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mignone Manó 2019.03.31. 17:21:29

Hát igen, kifogott rajtam a francia. :D Legközelebb olyan bikicsunájosan "kroászon"-nak írom.
süti beállítások módosítása