Mignone Manó süt

Mignone Manó süt

Fehérjeszelet Kóstoló

2019. február 03. - Mignone Manó

Figyelem, a bejegyzés termékmegjelenítést tartalmaz. de nem reklám céljából, csak a kíváncsiságom vezérelt. A továbbiakban nem általános tényeket közlök, hanem a személyes véleményemet fogom kifejezésre juttatni.

Mivel napi szinten cardio edzésekkel vezetem le a stresszt, muszáj rengeteg fehérjét fogyasztanom. Viszont az édességről is nehéz lemondanom, így a proteinszelet köztes megoldást jelent. Elég sokat próbáltam ki, és a kedvenceimet mutatnám most be.

Alapvetően több szempontot tartok fontosnak a fehérjeszeleteket illetően:

  • Íz -> legyen finom
  • Fehérjetartalom -> minél több, annál jobb
  • Kalóriatartalom -> a 400 kcal -t még véletlenül se haladja meg

 

Tényleg elég sokat megkóstoltam már korábban,  ha legalább húszat nem, akkor egyet sem. Hogy mi az alapvető tapasztalatom úgy összességébe véve a fehérjeszeleteket illetően? Nagyon lutri, hogy melyik finom, és melyik szinte ehetetlen. Kicsit próba szerencse alapon működik a dolog, na meg persze részben nyilván ízlés kérdése is egy ilyen édesség megítélése. Mondjuk nem találkoztam olyan  mérhetetlenül sok rettenetes darabbal szerencsére, de azért akadt egynéhány, amelyet jobbnak tartok a későbbiekben elkerülni. Már csak azért is, mert egy proteinszelet árban átlagosan kb. 200-800 forintig is terjedhet, de persze akadnak még ennél is drágább darabok. Ezért is osztanám meg veletek, hogy szerintem melyekben nem fogtok csalódni.

Mert igen, bőven akadtam rá olyanok proteinszeletekre is, amelyek már az első kóstolókor lenyűgöztek, és amiket őszintén tudok ajánlani, mert szerintem nem okozhatnak csalódást. És most ezekből mutatnék be párat nektek. Akkor ugorjunk is fejest a kalandba. Íme az 5 kedvenc proteinszeletem. 

20190117_003052.jpgScitec Nutrion Choco Pro - Erdeigyümölcsös ízű fehérjeszelet fehércsokoládé bevonattal 

Ez az örök favoritom. Már a csomagolást felnyitva - némi túlzással élve - egy illatorgia árasztotta el a szaglójáratomat, majd pedig az első harapás után bebizonyosodott számomra, hogy nemcsak a relatíve magas 33% fehérje az, ami vonzóvá teszi ezt a szeletet, hanem az aromákban gazdag ízvilága is. Egyrészt a fehércsoki bevonat szerintem remekül passzol az intenzív gyümölcsös alaphoz, másrészt pedig maga az egész olyan könnyed és omlós, hogy minden falat szinte elolvadt a számban. És ez sajnos tapasztalatom szerint ritka a proteinszeleteket illetően, amiknek zöme inkább a rágós, vagy esetleg a betonkemény kategóriát erősítik. Ez szerencsére nem tartozik közéjük. Egy darab ilyen átlagban 213 kcal -t tartalmaz, amit eléggé korrektnek tartok. 

20190117_003752.jpgGO ON Protein - Fehérje és áfonyatartalmú szelet goji bogyóval, csokoládéval és vitaminokkal

Ebben a fehérjetartalom kb. 20%, ami egy elég átlagos arányt takar a kategóriáját tekintve. Rendkívül finom, nekem egy kicsit olyan benyomásom volt, mintha valamilyen fekete erdő tortás csokit kóstolnék enyhe kesernyés utóízzel. És az enyhe alatt tényleg azt értem, hogy alig éreztem benne a fehérjét és a sok vitamint. Az erős fűszeres illat végig nagyon kellemessé teszi a falatozgatását. Összességébe véve a csoki jelleg felülkerekedik a proteinszeletekre jellemző, elég mesterséges ízvilágon, ami egy sportszeletnél nagyon fontos és előnyös szerintem. Ez már egy picit rágósabb amúgy, de vészesnek nem mondanám. Egy ilyen 50 grammos szeletben kb. 218 kcal található, ami abszolút benne mozog a fejemben kialakított keretben.

20190114_035406.jpgExcellent Protein Bar Double - Mandula + pisztácia íz

Kijött a mandula és a pisztácia íze benne, meglepően erősen. Ezt már a tipikusan a rágósabb típusok táborába sorolnám, viszont ezen hamar túltettem magamat, mert ízre rendkívül kellemesnek találtam. Ha nem éreztem volna ebben is egy picit a fehérje mennyiségét, akkor simán elhittem volna, hogy ez csak valamiféle marcipános csoki. Tehát finomnak finom, a fehérjetartalmát tekintve kb. 24%, ami szintén egy teljesen korrektnek tartok. 


20190119_032638.jpgSportness Eiweiss 50% - Brownie-csokoládé ízű

Ez az egyik legbecsapósabb csoki, amit kóstoltam. Az illatát kezdetben furcsának találtam, de ezt megszokva az első falat után az egyik legkellemesebb ízvilág várt engem, már ami a proteinszeleteket illeti. Fontos kihangsúlyoznom, hogy azért az 50% fehérjetartalmat elég erőteljesen kiéreztem benne, bár nem zavart annyira. A brownie aroma ugyanis olyan szinten dominált végig a szelet majszolása közben, hogy pillanatok alatt el is fogyott a kezemben az édesség. Egy adagban egyébként kb. 162 kcal található, ez is jelzi, hogy alapvetően ez egy könnyed, edzés utáni finomság. 

20190119_032629.jpgWellMix Balance Protein szelet -Csokoládés-mogyorós ízben

Szintén az egyik legnagyobb meglepetés számomra a Rossmann sajátmárkás terméke. Már eleve a darabos, csokibevonattal burkolt külsőjével megfogott, de az első harapás után kifejezetten kellemesen ért, ahogyan a ropogós külső és a lágy, szinte nugátszerű belső kiegészítette egymást. Hihetetlenül erős benne a csokoládé/nugát íz, ez volt az a szelet, amelynél ténylegesen le kellett csekkolnom, hogy egy sportszeletet nyammogok-e, mert a 36% fehérje olyan szinten kerülte a feltűnést. És ezért minden elismerésem. Egy 45 grammos szeletben kb. 172 kcal van amúgy.

Szóval ezek lennének az én kedvenceim, de ha tudtok ajánlani még finomakat, azt nagyon nagy örömmel fogadnám. Rajongok az új dolgokért.

A bejegyzés trackback címe:

https://mignone-mano-sut.blog.hu/api/trackback/id/tr5414603026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása