Mignone Manó süt

Mignone Manó süt

Epercsokis Brownie

A cím ne tévesszen meg senkit, nem eperből volt a csoki

2018. október 17. - Mignone Manó

Létezik ember kerek e világon, aki nem szereti browniet? De most komolyan kérdezem, mert hacsak nincsen valakinek csoki allergiája, és félórával a sütemény elfogyasztása után nem tűnnek fel gennyes pattanások az arcán, akkor nem igazán tudom mire vélni az elutasítást irányába. A brownie az a bűnös élvezet, aminél tényleg minden egyes falat egy lépéssel közelebb lök minket a Pokol kénköves kapujához. És attól függetlenül, hogy a szívünkben felrebbenő boldogsághormonok számát szaporítja, a hasunk alján domborodó hájréteget is gazdagítja. Úgyhogy döntés elé kerültem: Mignone Manó, melyik utat választod? Az egészséges életmódot, amely szép alakot és hosszú életet ígér? Vagy pedig sütsz egy tepsi browniet, és felhizlalod magadat?

20181013_154928.jpg

Ekkor nagyot sóhajtottam. Elképzeltem a jövendőbeli életemet. Vetettem egy pillantást a hasamra, amelyet olyan sok munkával formáltam szépre, amelyet annyit bántottam a cardio edzések és az aerobic gyötrő tempójával. Majd pedig mindezt a munkát dobtam a kukába, és pár óra múlva két pofára zabáltam a browniet.

Tehát epercsokis brownie. Hogy miért epres csokis?

Nos, mert azt találtam a boltban az „újdonság” szekcióban. És mivel alapból is kísérletező hajlamokkal bírok, eltökéltem, hogy meg fogom kóstolni. Tipikus eperkrém + tipikus tejcsoki kombóra leltem, nem túl nagy meglepetésre. Szóval az epercsokis alatt nem azt értem, hogy eper darabokat dobáltam a süteménybe. Alapvetően nem tartom magamat a gyümölcsös édességek bálványozójának, de ez a műhatású, gyerekrágószerű aroma még megfért a „szódával elmegy” kategóriában. Ez az elmegy kategória is csak annyit jelent egyébként, hogy ugyanúgy habzsoltam, mintha bármelyik másik típust tették volna elém, annyi különbséggel, hogy ezt nem enném mindennap. Azért 2 táblával is vettem, hogy ne bízzam a véletlenre a desszert minőségét, gondolván, minél csokisabb, annál jobb.

Tehát íme a hozzávalók és az elkészítése:

hozzavalok.jpg

Először a lisztet, és a cukrot összekeverjük. Hogy milyen cukrot, rajtunk áll. Jelen esetben talán kifizetődőbb a barna cukor használata, már csak azért is, hogy egy sötétebb barnás-feketés színt kapjunk végeredménybe, de én nem ragaszkodtam hozzá. Valahogyan egy belső hang azt súgta, hogy az epres csokihoz nem baj, ha egy kicsit édesebb édesítőszert választok. Mindezt tetéztem a karobporral, ami kísértetiesen hasonlít a holland kakaóporhoz, viszont ennek „nyers” állapotában adott egy sokkal furcsább utóíze.


1.jpg

A karobpor azért is érdekes választás, mert alapvetően kakaó formájában megkockáztatom, hogy ihatatlan (higgyétek el, próbáltam), viszont egy süteménynek sokkal karakteresebb ízt kölcsönöz a mainstream kakaónál.

Ha a száraz hozzávalókat összekeverjük, akkor jöhet bele az olaj és a margarin. A 2 nagyjából egy funkciót fog ellátni esetünkben, hiszen tulajdonképpen a margarin egy lefölezett olaj. Ezért is lesz nagyon fontos majd, hogy tálalás előtt minimum 3 órát hagyjuk hűlni, de én azt is ki merem jelenteni, hogy szigorúan 1 óráig érdemes hűtőben tárolni. Ne tovább, mert akkor a csoki és a margarin megdermed és nagyon fura állagot vesz fel.

2.jpg

A margarin után jöhet a csoki. A csokit korábban meleg habtejszínben felolvasztjuk, tehát itt most már folyékony halmazállapotban használjuk fel. Nem érdemes túlságosan összedolgozni az összetevőket, csak éppen annyira, hogy kialakuljon egy korrekt tésztánk.

20181013_093955.jpg

Ezután mehet is egy sütőpapírral burkolt tepsibe. Amit még fontosnak tartok kihangsúlyozni, hogy ez az a sütemény, ami tipikusan látásra lesz kész. Én 180 fokon sütöttem 30 percen át, de azt éreznie kell az embernek, hogy mikor jó. Itt aztán tényleg nem ér semmit a fogpiszkálós módszer. Elárulok egy titkot, rá fog tapadni a tésztánk. De hát pont ez a brownie lényege. Éppen csak annyira kell átsülnie, hogy ne kapjon tőle ötféle vérhast és fertőzést az ember, mert nyers maradt belül. Ugyanakkor ne égjen oda a széle, mindösszesen ropogjon egy kissé.


20181013_154835.jpg

Viszont a csattanó most következik! Ezt a browniet nem csak úgy sütöttem. Részese ugyanis egy következő receptnek, ami a következő bejegyzésben fog érkezni! 

A bejegyzés trackback címe:

https://mignone-mano-sut.blog.hu/api/trackback/id/tr9414306489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása