Mignone Manó süt

Mignone Manó süt

Répatorta Karácsonyra

Ha nem Jézus születését ünnepelnénk, akkor mondanám, hogy a Nyuszi hozta

2018. december 26. - Mignone Manó

20181225_140659.jpgAnyukám egyszer sütött répatortát még évekkel ezelőtt, ami rögtön a kedvencemmé is vált, és megkértem, csináljon idén Karácsonykor is. Imádom a mascarpone-krémes desszerteket, legyen szó az örök klasszikusról, a tiramisuról, vagy akár egy szelet red velvetről. Én még sosem készítettem répatortát, annak ellenére, hogy már régóta előkelő helyen szerepel a bakancslistámon. Az ok egyszerű: mindig is macerásnak tartottam az elkészítését, gondoljunk csak a répa hámozására, vagy reszelgetésére. Én pedig egy borzasztóan elfoglalt ember vagyok (vagy inkább lusta).

Viszont előbb-utóbb mindenféleképpen szeretném próbára tenni répatortasütő képességeimet. Már ki is néztem egy számomra szimpatikus receptet, de addig is figyeltem Anya Mestert, hogy hogyan alkot az ő kedvenc receptje alapján.   

1_4.jpg

Az első dolog, ami meglepetésként ért, hogy sokkal kevesebb hozzávaló kell a tésztához Anyum elmondása szerint, mint amire számítottam. Liszt, cukor, fahéj, tojás (mondjuk abból a 4 db nem kevés), olaj, illetve maga a lereszelt répa. Ezeket összedolgozva kapunk egy egészen korrekt masszát, ami kísértetiesen hasonlít egy kevert süti alapjához, egy lágy, narancssárga árnyalattal meghintve.


2_5.jpg

Ha a sütink megsült, amit onnan tudunk, hogyha beleszúrunk egy fogpiszkálót, akkor nem tapad rá a tészta, akkor hagyjuk teljesen(!!!) kihűlni.

3_3.jpgFontos, hogy ne langyos állapotában kenjük fel rá a krémet, mert az el fog olvadni. Már korábban a kudarcos vaníliás tortámnál tapasztaltam milyen tortúrával jár ez, és mennyire képes egy rossz halmazállapotú krém elrontani az összképét egy süteménynek. A krémnél vajat/margarint keverünk össze mascarpone sajttal, vaníliás cukorral, illetve porcukorral. Ha jól összedolgoztuk az egészet, akkor kicsit berakjuk a hűtőbe hűlni, inkább legyen hideg, mint szobahőmérsékletű. Bízz bennem, ez tényleg fontos.

Ha mindennel jól haladunk, akkor végezetül a kész tésztára felkenjük a krémet, és feldíszítjük. Bár ez opcionális, mi reszelt étcsokival hintettük meg a tetejét. 


20181225_140514.jpg

Hozzávalók:

A tésztához

  • 350 g liszt
  • 450 g kristálycukor
  • 1 dl napraforgó olaj
  • 4 db tojás
  • 1 tk faháj és 1 tk szódabikarbóna/sütőpor
  • 60 dkg reszelt sárgarépa (leve kinyomva belőle)

A krémhez:

  • 250 g mascarpone
  • 150 g margarin/vaj
  • 150 g porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor

Sütési fok: kb. 200 fok

A bejegyzés trackback címe:

https://mignone-mano-sut.blog.hu/api/trackback/id/tr4514515426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása