Mignone Manó süt

Mignone Manó süt

Péksüti ankoval töltve

Milyen az az édes babrém?

2018. október 04. - Mignone Manó

Az anko nem más, mint japán édes babkrém. Mivel imádom az egzotikus ízeket, úgy döntöttem, megkóstolom én is, és csak reménykedni tudtam, hogy az én teremtményem ne csak gyenge kópiája legyen a tradicionális japán édességnek. Úgy érzem, nem vallottam kudarcot.

 

 

Legnagyobb meglepetésemre leginkább talán amolyan „lekvár” beütéssel bír. Próbálok párhuzamot találni valami mással, hátha jobban körül írhatóvá válik. Hmmm. Talán a szilvalekvárhoz hasonlít leginkább ízre, csak az ennél egy picit pikánsabb. Az anko kicsit visszafogottabban édes, egyáltalán nem gejj. Hozzátenném persze azt az aprócska tényt is, hogy én nem a hivatalos alapanyagból, az azuki babból csináltam, csak sima konzerv vörösbabból, így nem tudom mennyire mérvadó a benyomásom. De azt ki merem jelenteni, hogy a boltban kapható konzerv vörös babbal kifejezetten nagyon finom. Ahogyan utánanéztem egyébként, maga az azuki bab előkészítése sem igényel a magyar szokásoktól eltérő módszert. 

 

Az ankot amúgy rengeteg desszerthez felhasználják Japánban, viszont nekem most nem állt érdekemben egy kifejezetten „japános” sütit kreálni. Eszembe jutott ugyanis, hogy keverhetném a magyar konyhát a japánnal egy kicsit. Hiszen azért szerintem ritka, hogy egy háztartásban mindig kéznél egy kis mochi alapanyag, vagy éppen a halformájú palacsinta/gofri sütő. Alapvetően azt a célt tűztem ki magam elé, hogy abban az esetben, ha bejövős az édes babkrém, akkor viszonylag gyakran csinálnék belőle otthonra. Szeretem, ha változatos az étrendem desszert területén, és szerintem a péksütik, fánkok és palacsinták tekintetében is borzasztóan unalmasak már a jól bevált lekvárok, mogyoró vajkrémek, meg a különböző diabétesz gyanús csokoládék felhasználása.

466-taiyaki-cakes.jpg

 

Így a péksüti alapjául egy hó kifli tésztát választottam. Úgy éreztem, hogy a zsírral készült alap jól fog harmonizálni a bab viszonylag tompa ízével. Nem tévedtem, meglehetősen ütős kombót kaptam. Tényleg kár, hogy nincs hagyományos hal alakú gofri sütőm. A felkelő nap országában ugyanis a legnépszerűbb felhasználása az édes babkrémnek az ilyen gofrik megtöltése vele. Ezeket amúgy taiyakinak hívják.  

 

Itt a videó arról, hogyan készítettem el:

Itt pedig a hozzávalók:

hozzavalok.jpg 

A bejegyzés trackback címe:

https://mignone-mano-sut.blog.hu/api/trackback/id/tr8514282209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása